Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
14.07.2009 14:14 - Пожелание за Рожденния Ден на Новия Парламент
Автор: vanya70 Категория: Лични дневници   
Прочетен: 2610 Коментари: 20 Гласове:
5

Последна промяна: 14.07.2009 14:21


  Напоследък чувам от доста млади и не чак толкова млади хора, че е последния шанс за България... и след това взимат куфарите и... далече по света...! Мисля си го, но не искам да се случва!     От доста по-възрастни чувам, че ако сега нищо не се промени за добро няма да стане по друг начин, освен с революция... а такива хора които го казват, са преживели и помнят подобни неща..., но такова нещо не искам да преживяват децата и близките ми, и всички!     Последните отломки от надеждите и вярата на доста хора са събрани в този Парламент... Дано всички там осъзнаят това и успеят повече да работят не за “показност”, а за истински промени, които всички хора да почувстват!     И на този Рожден Ден пожелавам на депутати и на всички, за които България означава Родина, да успеят да направят това, което зависи от тях, така че последните отломки от надеждите на хората да не се превърнат в миражи... а самите хора – в отломки от България по света!   Поздрав за всички:
 
  Има неща, които зависят от всеки един от нас и всеки може да ги направи - да помислим и да започнем от най-дребните ежедневни промени! Дори и да ни се струват нищожни, ако всеки един го направи има шанс да останат ХОРА в България!
   


Тагове:   нов парламент,


Гласувай:
5



Следващ постинг
Предишен постинг

1. ka4ak - Пожелавам успех !Искренно се надявам да не им търся отговорност за решенията им!
14.07.2009 14:28
06.06 19:05 -
Аз се чуствам,гражданин на България!
Мой дълг пред Родината е да гласувам!
Мое право е да потърся сметка,ако са злоупотребили с гласът ми!
И ще я потърся!

А Вие!

Категория: Политика
Прочетен: 2552 Коментари: 122
Тагове: свобода, граждански права, не се страхувай
цитирай
2. vanya70 - ka4ak,
14.07.2009 14:38
Има неща, които зависят от тях и такива, които зависят от нас - обикновените хора. Добре би било всеки да осъзнае собствената си отговорност. И не мисля, че тя е само е търсенето на чуждата отговорност, а преди всичко в осъзнаването на това какво зависи от всеки един като живеещ тук.
Можем да направим квартала, града и държавата си приятно място за живеене. Но всички трабва да положим усилия за това и всеки ден да правим по нещо, колкото и малко да ни се струва то, за да има България!
цитирай
3. ka4ak - Просто малко от личното ни време!
14.07.2009 15:01
Достатъчно е докато се разхождаш,да вдигнеш две три хартийки и да ги сложиш в кошчето!
цитирай
4. vanya70 - 3. ka4ak :)
14.07.2009 15:06
А да научим децата си с личен пример да не хвърлят такива хартийки ?!... или след излет да съберат всичко от полянката - дори отпадъците, които не сме донесли сами?! - малко, но помага - гарантирано!!!

ПП. Мислех в този постинг да предложа и да опитаме да си набележим подобни малки ценни неща и който желае да си се самонаблюдава дали ги прави... поне за известно време ( или докато стане навик ;) )
цитирай
5. ka4ak - Първо забележка!
14.07.2009 15:18
Има неща, които зависят от тях и такива, които зависят от нас - обикновените хора.
Ние "обикновенните" хора им плащаме,така че те са ни работници и ако малко се уважаваме,трябва да сме безпощадни,ако не си вършат работата както трябва!
цитирай
6. vanya70 - 5. ka4ak, никога не съм го отричала!
14.07.2009 15:27
Точно затова последните думи в постинга (над клипа) бих искала да достигнат до тях и до нас!

Надявам се всеки да осъзнае ( и ТЕ, и НИЕ ) собствената си отговорност и какво всеки ( и ТЕ,и НИЕ ) може да направи! И да се концентрираме всички ( и ТЕ, и НИЕ ) върху това какво можем да правим и да го правим, а не само да "показваме", че правим нещо, а всъщност да си губим времето в търсене на чужди грешки, но не за да ги поправим или избегнем в своето ежедневие, а за да ги натякваме непрекъснато... Това разпилява силите, които биха могли да промЕнят към по-добро дните на всички нас...

ПП. Винаги съм била на мнение, че ако всеки един ( и от ТЯХ, и от НАС ) е безпощаден ПЪРВО към себе си, а след това търси чуждата вина (всекидневно) отдавна нещата в България щяха да са по-добри!
цитирай
7. ka4ak - Ако си забелязала,аз казвам:
14.07.2009 15:58
3. ka4ak - Просто малко от личното ни време!
15:01 Достатъчно е докато се разхождаш,да вдигнеш две три хартийки и да ги сложиш в кошчето!
цитирай
8. mamas - Поздравления, Ваня!
14.07.2009 17:05
Много хубаво пожелание! Дано се сбъдне!
цитирай
9. kalin8 - Поздравления и от мен!
14.07.2009 17:35
Драга Ваня, мисля,че сегашният договор (така го разбира ръкводството на спечелилите изборите) е много по-добър от предишното безхаберие...Въпреки това, е време за работа по създаване на ефективно гражданско обединение...
Подкрепям твоята позиция.
Б.
цитирай
10. анонимен - Не бързайте
15.07.2009 18:29
Една поговорка казва:
На малко прасе и на нов началник не се радвай, не знаеш каква свиня ще излезе.
цитирай
11. hristam - Присъединявам се към пожеланието
16.07.2009 11:06
с надеждата, това да не остане само пожелание. И наистина смятам, че зависи от нас, обикновените хора :))
цитирай
12. vanya70 - 7. ka4ak, Забелязала съм :)... и не само това...
16.07.2009 11:40
Нека цитирам част от твоите думи от твоите коментари тук:

“Мой дълг пред Родината е да гласувам!
Мое право е да потърся сметка,ако са злоупотребили с гласът ми!
И ще я потърся!”

“Просто малко от личното ни време!
Достатъчно е докато се разхождаш,да вдигнеш две три хартийки и да ги сложиш в кошчето!”

“Ние "обикновенните" хора им плащаме,така че те са ни работници и ако малко се уважаваме,трябва да сме безпощадни,ако не си вършат работата както трябва!”

Забелязваш ли, че когато говориш за търсене на сметка щом уважаваш себе си го правиш... безпощадно, а за собствените си действия тази “безпощадност” я няма... там става само “достатъчно е...” Това масово си го правим всички май... Липсва баланса!...

Предполагам, че ще се съгласиш да се опитаме да погледнем на ситуацията Работодател - Работници от различни гледни точки. Тази, която посочваш ти, е гледната точка на работодателя.

А представи си, че Работниците виждат един Работодател, който си плаща редовно и добре, но чете вестник в кабинета и очаква само работниците да направят фирмата “процъфтяваща”... Как биха работили такива работници всеки знае, нали... фирмата пропада, работниците са си осигурили “добри старини”, а Работодателя едва когато е “на ръба” се сеща да “раздава правосъдие”....

А сега втори вариант – същия Работодател (с плащането, вестника и кабинета), НО “раздаващ правосъдие” на работниците профилактично... просто, за да работят по-добре за “процъфтяването” на фирмата му, но без всъщност да се интересува какво и как се работи... И какво става – работниците си казват: “Ами на него не му пука за работата – явно фирмата е обречена, но какво пък, нали си плаща добре! Защо да си давам зор? Той като не мисли за работа, аз ли да му мисля?! Я да не му се “връзвам” – ще покрещи и пак ще се скрие в кабинета си... “... и в един момент пак фирмата пропада...

И трети вариант – Работодател (с плащането, НО БЕЗ вестника и кабинета), който го е грижа за това, което се работи във фирмата му, и с работниците е строг, но справедлив... И идеалният изход след “сработването” между Работодател и Работници би бил “процъфтяваща” фирма...

Предполагам, че много хора ще си кажат този идеален вариант за България е недостижим... и най-вероятно ще са прави, може би поради факта, че не всички работодатели и не всички работници са като описаните в последната ситуация... И все пак, си мисля, че колкото повече и от двете страни се опитват да правят нещо, за да се доближим до този вариант, толкова повече има щанс фирмата, ако не “процъфтяваща” да е поне работеща и развиваща се (и би се получило, въпреки опитите да се спира пътя към този вариант, които едва ли ще изчезнат напълно някога...)

цитирай
13. vanya70 - 8. mamas,
16.07.2009 11:53
Дали ще се сбъдне... мисля си, че зависи от балансирането между хората във и извън парламента!

Поздрави!
цитирай
14. vanya70 - 9. kalin8, Благодаря ти!
16.07.2009 12:03
Най-вероятно безхаберието досега ни доведе до тук - безхаберието и на политиците и нашето...

И ми се струва, че създаването на такова гражданско обединение би било възможно да се случи само, ако преди това сме променили поне малко отношението си към всичко, което се случва... Надеждите са много... Дано!

Поздрави за теб! :)
цитирай
15. ka4ak - това за пояснение!
16.07.2009 12:04
03.05 13:35 - Уволнен, преди да си назначен!
Забавно звучи, нали! Точно затова е в тази категория:)
Не знам дали ви се е случвало, но на мен - да.
И понеже днес при нас ще уволняват някого, та се сетих, че в частния сектор това - УВОЛНЕНИЕТО, го имат като за "Добър ден". Ха-ха...има и рима даже
Добър ден - уволнен! Е, не като да си на държавна работа. Там трябва да се провиниш няколко пъти или супер да сгафиш нещо, че да те изхвърлят от работа.
В образованието, където бях 20 и повече години, е много трудно, /да не кажа никак / да ти се случи.
Наскоро опитах да работя в сферата на застраховането, но не се получи. Много ясно - кой си прави застраховка по време на криза! След като напразно си губих времето по срещи с предизвестен край, реших да се откажа. Казах си - явно не ставам за тази работа. Да, ама т.нар. главен мениджър ми звъни един ден с изречението:
Г-жо Панайотова, уволнена сте, преди да сте назначена!
Хахаха...колко сме големи и важни, а:) Само дето аз отдавна бях решила да се откажа. Много е хубаво да знаеш кога да си тръгнеш!
А разните там РАБОТОДАТЕЛИ...нека си се правят на велики, щом ги кефи!
Вероятно изпитват душевен оргазъм при подобни изпълнения!
Та така...за уволненията. Да живей, живей труда:)))


Автор: teachme Категория: Забавление
Прочетен: 467 Коментари: 48
Тагове: работа




Спечели и ти от своя блог!
Коментари
1. ka4ak - aз съм работодател и не си права!
03.05 14:09
заплата се получава,защото си си я изработила,а не заради хубавите ти очи!След като си в застраховането,
трябва да правиш застраховки!Не мога да ти плащам заплата след като си реализирала само разходи,а няма нито една стотинка приход,а за печалба да не говорим!Това че в държавните институции и предприятия не го спазват е това което ни дърпа назад и страшно напомня миналия строй!За това сме на това дередже,защото масово се смята че трябва да се получава заплата защото си назначен,а не дали си допринесъл да я получиш!
цитирай

Редактирай | Изтрий
2. tota - ka4ak,
03.05 14:30
Това е едната страна за заработването на заплатата. В конкретния случай става въпрос за съблюдаването на етикета в общуването между ръководител и подчинен. Нещо, което липсва в нашата действетелност.
цитирай

3. teachme - ka4ak
03.05 14:44
Ставаше въпрос за друго!
Изобщо не съм очаквала заплата за несвършена работа!
Експлоатацията в частния сектор пък е друга тема. Трябва ли за едната заплата, както казваш, да си мултифункционален и да вършиш работа, не за която си назначен? А какво да кажем за 12-13 часовите смени? Ами то като разделиш на дните от месеца, излиза че работиш 30 дни по 8 часа, т.е. - всеки ден! Не, не ми се говори за това!

А ти сигурно си от добрите работодатели:)
Има и такива!

цитирай

4. teachme - tota
03.05 14:47
Точно така, благодаря ти!
Това имах предвид!
Четете внимателно, моля:)
цитирай

5. ka4ak - @2 автора ще каже как е,
03.05 14:56
но аз предполагам,че е имало някакъв граждански договор и пробен срок за да няма глоби и тъй като е изтичал,работодателя се е обадил,че няма да я назначи на постоянна работа и да не храни излишни надежди.Мисля че е постъпил коректно и етиката няма значение.Казал и е да си търси работа на друго място!Не етично е да не и се обади!
цитирай

Редактирай | Изтрий
6. анонимен - Аз съм сигурен, че работодателите, ...
03.05 15:01
Аз съм сигурен, че работодателите, в това число и г-н Качак са прави да реагират като ужилени на такива постове.Няма как и да е другояче. Людете, които дават работа са изключително коректни спрямо наетата работна ръка, дори и през ум не им минава да възлагат задачи ,които не са в длъжностната характеристика , да не говорим да наемат трима души да речем за работа, за която се изисква петима. За тях Кодекса на труда е като Бибилията, те умеят да мотивират и да насърчат наемниците.Естествено дават заплата редовно и на точната дата без мънкане от рода на " Днес няма да стане, ела след седмица!"Те са тия, които ще тласнат Родината напред!!! Добре, че са те, за да ни покажат едно наистина друго, европейско виждане на отношенията Работодател-работник!!!
Затова не смейте да ги критикувате...не смейте!!!!
цитирай

7. teachme - Знаех си...
03.05 15:08
че анонимните само чакат да се вдигне забраната и хоп - налитат като мухи!
6. анонимен
Твоето мнение, обаче ме изкефи! Хахаха...страхотна ирония, браво!
Наистина познавам добри работодатели - коректни, точни, отнасящи се с уважение към работника.

цитирай

8. teachme - ka4ak
03.05 15:13
Не, нямаше никакъв договор. Точно затова е смешно и абсурдно изречението:
Уволнена си преди да си назначена.
А и беше казано с такава приповдигнатост, че
прозвуча адски тъпо!

цитирай

9. ka4ak - @3 изхождайки от моя опит,толерирам хора които работят така,все едно фирмата е тяхна и не са подканяни да помогнат и в работа която не влиза в техните задължени
03.05 15:17
Елементарен пример,хигиениската е в болнични 5 дни,аз не съм назначил нова и една седмица не се чисти!МНОГО ПО ВЕРОЯТНО Е ДА ГИ УВОЛНЯ ВСИЧКИТЕ,АКО НЕ СЕ ЧИСТИ!
Но при мен това не се получава и всички са възнаградени за дребното усилие!
цитирай

Редактирай | Изтрий
10. teachme - БРАВО!
03.05 15:26
Знаех си аз, че си от добрите:)
Хората ти сигурно са много доволни!
Аз също върша И друга работа с готовност: не чакам камериерката да ми чисти рецепцията, че и фоайето - хващам стирката, щото искам да ми е хубаво и чисто на мен, а и на гостите, които посрещам! А и моят шеф ми тегли една похвала за това:)))
цитирай

11. ka4ak - @8 ето виждаш ли че и ти и той сте виновни!
03.05 15:28
Аз не мога да те наема да изпълняваш някаква работа,ако не съм те назначил!Защото съм длъжен,да уведомя НОИ че ти си при мен на работа!
цитирай

Редактирай | Изтрий
12. анонимен - "За това сме на това дередже"
03.05 15:32
Ти какво,оплакваш ли се? Зарежи си тогава бизнеса и стани наемник,да видиш колко е хубаво!
цитирай

13. ka4ak - @10 Щом няма свободни работни места,сигурно е така!
03.05 15:39
Това е като в спортния отбор,имали добър климат,трудностите не са проблем и успехите не закъсняват!Същото важи и за семейството и за държавата!
цитирай

Редактирай | Изтрий
14. rustam - Неслучайно
03.05 15:41
В Бг използат работниците за т.н. работодатели думата " чорбаджии". Защото се държат като господари.
Значи ако този месец ти като работник на база разходите по тебе - му донесеш 300 процента печалба - няма да ти даде премия.
Ако обаче се окаже че 1 месец просто няма работа - махай се. Това не са работодатели , а гъзове.
В Европа не е така! Знам, защото съм работил там.
цитирай

15. анонимен - Г-н Качак, виждам, че теоретичната ...
03.05 16:02
Г-н Качак,виждам, че теоретичната Ви подготовка е на ниво, но...практиката Ви я описа rustam! Такова е положението в Бг с работната ръка и то "благодарение" на лакомите, меко казано работодатели!!! Думата мотивация въобще не им говори нищо и "подбора" на кадри се извършва на принципа "Колкото мога да изсмуча от него, а опашката за работа след него е дълга"! Затова ни е такова "дереджето"!!! Това ще продължава, докато не се промени кадровата политика на наемащия. Отговорът на въпроса " как да го накарам да работи като на своя собственост" е много прост-Мотивация!!! Не е задължително да има само материално измерение, понякога е достатъчно и наемника да усети , че отсреща им пука за него!!
цитирай

16. ka4ak - @14 разликата с Европа е че там се стремят да помогнат на работодателя,а тук го преследват и гледат да го унищожат!Чорбаджия съм го сложил заради Жан!
03.05 16:17
А ти го тълкувай както искаш!
цитирай

Редактирай | Изтрий
17. ka4ak - @15 явно ми пука!
03.05 16:19
след като има мотивация!
цитирай

Редактирай | Изтрий
18. teachme - rustam
03.05 16:24
Да, държат се като такива, прав си!
Не е редно като няма работа да те пускат неплатен отпуск и да си на повикване, а в края на месеца - 1/2 заплата. Собственикът би трябвало да поеме известен риск като се захване с бизнес.
Не знам как е в Европа, но ми се иска да поработя навън.
цитирай

19. rustam - Точно казано Валя
03.05 16:34
Трябва да поемат риск.
Качак аз не тълкувам тебе. Ползвам думичката щото мисля че е на място.
Освен това наистина като му работиш понякога за трима...тогава не ти дава примерно две заплати.
Най - много да те потупа по рамото.
Ей това е чорбаджийския манталитет.
цитирай

20. teachme - ka4ak
03.05 16:35
То е ясно, че ти пука, щом намираш начин да поощриш добрите си работници.
Не знам за закачката "чорбаджия", но
никак не е приятно да се държат с теб като господари!
цитирай

21. teachme - rustam
03.05 16:43
Потупват ме по рамото:))
но ми се ще одобрението да има и материално изражение! Все пак на празник АЗ не съм с близките си, нали!
цитирай

22. teachme - 15. анонимен
03.05 16:52
Напълно съм съгласна с интелигентно написаното ти мнение, само моля те не нападай никого.
Вероятно имаш причина да коментираш инкогнито.
Хубав ден на всички!
Аз отивам да закривам Флората,
че довечера пак ще се трудим:)
Важното е да го правиш с кеф!
цитирай

23. анонимен - Не съм анонимен. . . )))) аз съм. . . ...
03.05 16:57
Не съм анонимен...)))) аз съм...Желязко Христов!!!!
цитирай

24. rosidi - така
03.05 17:03
да се включа и аз, да има и такива работодатели, които се държат като господари и чорбаджии, но от няколко години липсата на работна ръка вече пречупи и работодателите. Аз съм и в положението на работодател, но честно да си кажа след като си направих равносметката-персонала работеше много по малко и много го щадях, а ние работодателете сме по цял ден на работа при тях. Те се разболяваха, ние - не, те почиват, ние-не.Така че, това си е до човека, не знам как е на вън, но честно това няма да стане при нас. Ние не сме нация, която копира хубавото, а търсим чалъма и тарикатските изпълниния, просто за годините преди прехода и сега в този безкраен преход на това ни научи. А за държавната работа- там просто със заповед на министъра закриват цяла действаща структура и за тях няма значение, че отговоряме на европейските изисквания и т.н, просто, когато искат да приктият далавери и кражби работят така и за тях няма значение, че без работа ще остават около 100 човека.
цитирай

25. анонимен - rosidi аз съм точния работник -
03.05 17:19
не ям;
не пия;
не ходя до тоалетна;
не се разболявам;
не се уморявам(дори и секса спрях в тази връзка;

цитирай

26. rosidi - анонимен 25
03.05 17:28
нает си, ако трябва ще си купя машинно масло да те смазвам.
цитирай

27. ka4ak - отговорността да има заплати и работа носи чорбаджията,нехайството на работника,пак го отнася чорбаджията!
03.05 17:45
Кражбите,разхищението,разбирането"бълха го ухапала"и каквото се сетите,даже че ти се е разболяло детето,го отнася чорбаджията!Когато се веселим пак плаща чорбаджията,може да има много добри отношения,но това са две страни и ако го няма уважението и респекта,просто се фалира!
цитирай

Редактирай | Изтрий
28. karanikolov - Бъдещето е неясно за всички
03.05 21:07
И за начинаещия бизнесмен, и за милиардера, и за работника.
Никой работодател няма да назначи работник, който не му е нужен.

Но изненади,грешки, коренна промяна на ситуацията - такива неща има винаги.

Не трябва да Съдим,Осъждаме, Линчуваме.
"Да хвърли камък,който е безгрешен."
цитирай

29. flyco - темата е много актуална
03.05 22:08
Повдига прекалено много въпроси за да може да им се даде кратък отговор в коментар.
Според мен днес в България експлоатацията в частния сектор е пълна. Правата на работника се гарантират от това до колко работодателят му е принуден да бъде "на светло". Профсъюзите са мъртви структури, не ефективни и без реална дейност. Освен това има и нещо много важно, на което в момента никой не обръща внимание. Няма политическа партия, която да представлява хората на наемния труд! Има партии с такива претенции, но това са само претенции. Що се отнася до морала във взаимоотношенията работодател-работник... тук нещата са много комплексни. За съжаление у нас все още няма отношения дължащи се на уважение и зачитане в двете посоки, сечението на които да гарантира съответния морал.
цитирай

30. анонимен - Профсъюзите мъртви структури ли?
03.05 23:31
Правим каквото можем,но системата е тромава за съжаление.

цитирай

31. karanikolov - То да бяхте мъртви - добре щеше да е
04.05 00:00
Ама не сте - ама само лъжете работнците.
Добре,че не съм от тях.

Не ви ли прави впечатление,че вашите шефове са пожизнени?
Защо?
Само Кр.Петков се смени май - защото стана депутат от БСП.

При толкова мощ,и сила - вие просто убивате напрежението в работниците и разводнявате, отслабвате и обезсмисляте всеки техен протест.
цитирай

32. teachme - Хахаха...
04.05 04:17
23. анонимен @ Да бе...как не, направо ти повярвах!
25. анонимен @ :) И аз на 1 и 2 бях така...ама наистина
30. анонимен @ Като се сетя за последната стачка на учителите май е вярно - почувствахме се използвани за нечии цели.
цитирай

33. teachme - rosidi
04.05 04:28
"Погледни ме с едното - да те погледна с двете"
Много е лесно - добро отношение и стимули. Защото усмивката пред строя остана в соца, не върши работа в наши дни.
Закриване на структури - това обаче се нарича съкращение /преживях го и него/, различно е от уволнение.
Успех в бизнеса:))
цитирай

34. teachme - ka4ak
04.05 04:39
Да не мислиш че не виждам и другата страна - не е никак лесно да се управлява хотел, с голям персонал и целогодишно поддържане на база.
Уважение има, но трябва да е двустранно.
Ако ти в твоята работа си го постигнал - значи си успял!
цитирай

35. teachme - karanikolov
04.05 04:55
Много сме зле със синдикализма!
Преди години създадох структура на "Подкрепа" в училище уж за по-добро, а то - нищо не се промени.
Най-мащабната учителска стачка го показа - 2 месеца без заплати и негативизъм от обществеността - маша в ръцете на синдикатите!
Абе...оправия няма и това е!
цитирай

36. teachme - flyco
04.05 05:03
За една година в частния сектор видях много - експлоатацията е пълна. Не ми се влиза в подробности, защото си харесвам работата и това че съм тук, е мое решение. Някои неща не одобрявам, та затова казвам по-добре навън, чужд да те гази, отколкото тук - свой!
"Няма политическа партия, която да представлява хората на наемния труд!" казваш...е то май само такава няма:))) току виж се намерил някой да я оглави!
цитирай

37. ka4ak - успял?!просто повече работа
04.05 05:29
ако искаш да се развиваш,сега е момента,заринато е със стока и можеш да взимаш готов продукт на цената на суровината
цитирай

Редактирай | Изтрий
38. allbi - ха ха
04.05 06:00
да те уволнят преди да ....
началото на края преди да е почнало...
свършваш преди да си почнал ...
може пък да е за добро ;)
от такъв работодател чакай заплата, ако си нямаш работа, няма и да си имаш...:))
като в тъп виц

каруцата пред коня...
луда работа...
ама истинска и родна ...
цитирай

39. karanikolov - Просто:
04.05 09:37
Философията на работника - иска да има МАМА и ТАТЕ цял живот.

И като каже "Зле ми е" - друг да мисли Защо му е зле, Как да му го оправи,и да му го поднесе на тепсия.

Научил един занаят за 5 месеца или 5г. и после цял живот - на автопилот: всеки ден от сутрин до вечер все това прави.

В частния бизнес,и въобще да си Чорбаджия е МНОГО ЛЕСНО- вместо за панелка използваш кредита за стока - и след 2 месеца и BMW X5, и харем блондинки и т.н...- до 100 годишна възраст.

Що не го правят всички - Не знам.
:)))
цитирай

40. анонимен - Николов,
04.05 10:02
много приказки а нищо не ти се разбира,какво точно искаше да кажеш?
Ти от кои си - Работник или Чорбаджия?
цитирай

41. karanikolov - Не съм работник
04.05 10:14
Бях и чорбаджия, но се отказах заради главоболията, които ми създават работниците.
Скоро ще ми се наложи да наемам пак, но засега съм самостоятелно работещ.

Нямам шеф,нямам подчинени.Финансово съм към "средна класа".
цитирай

42. evrazol - Това е пазар
04.05 10:38
Работника продава силата и уменията си, без да плаща тротоарно право. И както не си купува пожълтели марули по Гергьов ден, така и не бива да се сърди, ако него никой не иска да го сложи в салатата. Ако просто продаваш уменията си без да те интересува по-нататъшния процес - това е същото като да садиш домати в градинката пред блока без да те интересува че е есен. Крайния резултат ще е същия. Крайния резултат е онова от което ти идва заплатата. Ако той не те интересува понеже някой носи риска, работи си в къщи за себе си и виж може ли така. Никой защитник на правата ти няма да те направи цЕнен и ценЕн. Защото се ценят лоялността, предвидливостта, съпричастността, че дори и откритостта на характера.

Ама пък и аз къде се наврях. Достойния работник изкарва парите си, заслужава ги. Останалите ги газят експлоататори, които реално винаги ще намират кого да експлоатират.
То е като футболен отбор. Ако защитниците не се включват в нападението, а нападателите не защитават вратите, отбора изпада от лигата и заплатите ...
цитирай

43. анонимен - Още една причина
04.05 13:10
Уволнена си!!!Справяш се с работата но не ми харесваш!И ето причина за уволнение.На мен това ми се случи:))))Харесването има ли нещо общо с работата?И такива неща се случват.
цитирай

44. karanikolov - Колектива е важен,екипа,атмосферата вътре в него
04.05 13:22
"Не ми харесваш" е значело "не си се приобщила в екипа".
цитирай

45. teachme - krasimira75
04.05 16:08
Какво общо да има харесването с работата,
ти не си там, за да те харесват, нали!
Простотия!
цитирай

46. teachme - evrazol
04.05 16:10
"Крайния резултат е онова от което ти идва заплатата" Да, но много често получената заплата не отговаря на вложените усилия.
цитирай

47. viki11 - Кооолко коментари!
04.05 18:25
Не е като в съда след провинение на работодател.

По тази тема имам много опит. И в държавния и частния сектор.
Заведох и дело против работодателя си. Е, свидетелите ми бяха много неактивни. Същите, които ми пречеха на работа, защото трябваше да кажат на работодателката ми, колко не става и ме уговаряха да я съдя!

Щях да спечеля, заради болестта си провалих делото. Не отидох.

Та, частниците имат комплекси, защото са едни от нас. Пази Боже сляпо да прогледне. Една от тях е собствената ми сестра и ми идва да я гръбна, като гледам, как се прави на велика. Ама нейсе.
При добър работодател пък работниците са тъпи и нагли.
Но.........
ако искате истината
ВИЕ СТЕ СИ ВИНОВНИ,
както казваше моят един от шефовете - ако имаш проблем, сам си си виновен.
ЗАЩОТО
частникът няма тези права. Просто никой от вас не се жалва.
Инспекцията по труда доказа, че моето уволнение не е законно. Просто детето ми беше болно и ме помолиха да напусна. Дисциплинарно ме изгониха, защото отказах да напусна, както КНСБ ме посъветваха. Но повечето гледат да ти вземат парите, просто попаднах на човек, който приятелски ме посъветва, без да му платя.

В съда, обаче, фалшифицираха документите по уволнението напълно и дойдоха 7 лъжесвидетели.
В България е по-лесно да намериш простаци, отколкото достойни хора.
Така сте си възпитали децата, така се отнасяте към постъпките на съседите.

Е, пак щях да докажа фалша, просто се разболях. Според една циганка бездетната ми работодателка от пазарджишките села и майка й са ми направили магия да умра.
А на мъртъв за какво му е трудова книжка.
Да пазя чест? Че кой ще я уважи днес?

Та
ВИЕ СТЕ СИ ВИНОВНИ.

Инспекцията по труда каза, че няма оплакващи се.
И в Министерството по труда и социалната политика има информация за правата на работниците.
На мен ми помогнаха.
Заведох дело, след като една върла адвокатка ми каза ,че няма да стане. Ааа, и една съдийка. Но в Министерството ми казаха, че може...без заповедта, която ония скриха.
Е... им м...
Доста пари хвърлиха във фалшификации.

И инспекцията не е факир, нямала права, но свърши добра работа.

Просто няма жалби. Защото често виновен излиза невинният. Няма как. Риск.
Аз печелех, но нямаше кой да ме подкрепи.
Вие, тук коментиращите. Вие сте част от колектива, който не свидетелства. Дори на майка, на която детето е с пневмония, а работодателката е решила, че болнични при нея не се ползват.
И аз исках да й угодя, но се случи епидемия! А и с незаконния ми работен ден стана от нищо нещо болестта.

СЪРДЕТЕ СЕ НА СЕБЕ СИ!
цитирай

48. teachme - viki11
05.05 06:04
Много неблагополучия са ти минали през главата.
Сигурно си права - Сами сме си виновни и трябва да се сърдим на себе си, че се примиряваме, търпим нередности и рядко успяваме да се преборим за правото си.
цитирай
цитирай
16. vanya70 - 10. анонимен,
16.07.2009 12:17
Да не бързаме?!?... Ама такива пожелания си е хубаво да се "поднесат" точно на Рожден Ден! После ще са старички ;)

За поговорката ти Благодаря! - свързвам я със своя коментар 12. и ако го прочетеш, дали пък няма да се запиташ... кой каква ли "свиня" ще излезе?! ;)

Поздрав!
цитирай
17. vanya70 - 11. Хрис, Благодаря ти!
16.07.2009 12:47
И от нас зависи... най-малко това, че можем да се опитаме да помогнем да не се "разбият" надеждите ни от този момент нататък!

Поздрави! :)))
цитирай
18. vanya70 - 15. ka4ak,
16.07.2009 15:35
Разбирам, че е по-лесно с "копи - пейст", но малко "разводни" темата с това пояснение. Дали не си приел предишния ми коментар към теб прекалено буквално?! ... Чак и Кодекса на труда е там ;)...

С предишния си коментар към теб просто исках да илюстрирам това, че Ние (като техни Работодатели) и Политиците (като наши Работници) би било добре да се опитваме да "виждаме" нещата и от двете гледни точки....

ПП. Разбирам, че са свързани и доста комплексни събитията, но пък да си кажа, че хич не ми допада такова "говорене" с "копи-пейст" с теми из блоговете...
цитирай
19. ka4ak - просто там съм казал всичко като работодател,а също и за работника!
17.07.2009 01:15
казал съм и какво да правиме заедно,а освен това съм и мързел.Но ако го прочетеш,ще може да си отговориш на въпроса работодатели-работници!
цитирай
20. vanya70 - 19. ka4ak,
17.07.2009 19:16
Прочетох преди да напиша предишния си коментар-отговор към теб... Със сигурност намирам свои отговори, но избягвам да ги натрапвам. По-скоро обичам да давам различни гледни точки, които да предизвикват въпроси... и нека всеки си намери отговорите за себе си... или поне да поиска да го направи...

Поздрави!
цитирай
Търсене